mlarssonn.blogg.se

Plötsligt händer det..

Publicerad 2015-09-07 20:51:46 i Vardag,

Att något någonsin blir som planerat är inget ovanligt i min värld längre, i fredagskväll blev det hastigt och lustigt bestämt att jag skulle ställa upp på brukskörnings DM som vi skulle arrangera hemma hos oss. Jag har aldrig haft tankar på att tävla, kört har jag gjort endel till vardags och ute på uppdrag åt kund, men aldrig tävlat. Men sagt och gjort så fick jag sista startnummer på lördagen och gjorde förvisso några kostsamma missar, men klarade av vändningen i trångt utrumme och var den enda som hade klarat vändingen på väg. Resultatet räckte till en 4e placering av 14 tävlande, förvånande men roligt såklart! Med det resultatet satte vi dessutom 1 av 2 SM kval, inget som jag hade räknat med när jag vaknade på morgonen.
 
Det känns skönt att ha lite distraktion till mina egna hästar efter all otur och oflyt som jag har haft i sommar, men det hade såklart känts många gånger roligare om det hade varit med någon av mina egna. Pysen har med sina 16 år hunnit bli en liten klok häst, bland annat har han gått dressyr med 66,9%, gått 1 SM i plöjning & nu även brukskörning med godkänt resultat. Ja, förutom att han går att köra i diverse olika redskap så är han en mångsidig häst. Trots sin stora mage och lathet till arbete, när det verkligen gäller är han bra!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jennööö

Publicerad 2015-09-07 22:00:12

Ofta det är pysen på bilden 😂 söööööta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

SWB avel och vardagen på landet. En snutt av livet som 20 åring och företagare och en stor del av allt det andra som hör till hästar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela