mlarssonn.blogg.se

Vardag & oflyt..

Publicerad 2016-02-15 21:06:25 i Avel, Clarkebury Sense, Vardag,

Tiden snurrar på och våren knappar in sakta men säkert. För ett par helger sen anordnade päronen en inkörningskurs med Lars-Åke Johansson som instruktör, han är en enormt duktig hästkarl som har något alldeles speciellt band med hästar. Även fast det bara var grundsteg i körning fick jag mig endel tankeställare och nya synvinklar på saker o ting. Påmind om att även de bästa gör misstag och bär med mig mina, dom känns tunga men jag hoppas att jag inte gör om dom igen. Jag åkte hem med ny motivation för att börja med Clarkes utbildning som ligger närmast i tiden.
Jobben snurrar på och jag lär mig lite mer för varje dag, börjar få kläm på teknik men inser att det är en lång väg kvar att gå. Framöver väntar det roliga jobb och en hel del nya som jag inte gjort förut, ska bli kul! Som det ser ut just nu kommer jag även ta emot en häst på inkörning i mars, inget spikat än men det ser ut att bli så just nu. Längtar till mars då det även drar igång massa roliga aktiviteter med Ung SWB, närmast väntar bruksprovs träffen där det kommer bjudas på massa kunskap!

Arina & jag baxar upp en stock på Domänkälken, ny erfarenhet!
I veckan som va hade jag en bokad tid för kastrering av Clarke men till våran stora förvåning, och besvikelse, hade bara en kula trillat ner.. Tråkigt nog ser det inte jätte ljust ut för att den naturligt ska hitta ner utan att man måste operera bort den. Vi ska inte dra några förhastade slutsatser, mer än att han tyvärr inte kan gå med brudarna än på ett bra tag. Så tråkigt..
Clarke vaknar sakta till efter sedering, besviken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

SWB avel och vardagen på landet. En snutt av livet som 20 åring och företagare och en stor del av allt det andra som hör till hästar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela