mlarssonn.blogg.se

Jullovskurs i Mantorp

Publicerad 2016-01-10 17:53:05 i Allmänt, Avel,


I tisdagskväll styrde jag upp mot Östergötland för att ladda upp inför kursen hos Nina & Sissi Lilja, inriktning unghästens utbildning och förberedelse inför 3 årstest. Kvällen innan satt jag & Jelena och spånade på lite av varje och vi fick även senare endel bekräftat efter utvärdering av kursen.
 
Det blev en kall dag i Östergötland men vad gör det när man befinner sig bland ett gäng med brinnande intresse för avel och hästar? Jag sög åt mig så mycket kunskap jag bara kunde och många nya ideér och tankar sattes i rullning. Hela kursen innehöll intressanta delar och jag hoppas verkligen att vi kan göra fördjupningskurser på dessa i framtiden!
 
Jag avslutade kursen med att fråga om hingstråd till Disa & fick bekräftat att jag tänkt helt rätt hittills om vad som skulle kunna passa på henne. Jag fick tips på hur jag skulle göra till den här säsongen och jag kommer nog faktiskt följa det rådet om inget drastiskt ändrar sig. Avslutningsvis fick jag höra att Disa har en ganska unik och fin stam & kan verkligen tillföra aveln något, det känns kul att höra efter all motgång 2015. Nu är jag så laddad jag bara kan bli och ser fram emot massa motivation & inspiration det här året! 3 av 4 helger i januari kommer bestå av föreläsning, utskottmöte och ytterligare ett möte- så kul start på året! 
Stort tack till Sissi, Nina, Anki & Eva plus alla andra
som gjorde att dagen rullade på bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

SWB avel och vardagen på landet. En snutt av livet som 20 åring och företagare och en stor del av allt det andra som hör till hästar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela