mlarssonn.blogg.se

Vakande öga..

Publicerad 2016-01-27 15:03:34 i Clarkebury Sense,

Idag har lilla Clarke haft en stor dos med tur, han måste haft ett vakande öga över sig i natt.. När jag kom ut i morse låg båda hästarna & sov och till min stora förvåning låg Clarke och åt, vilket han sällan gör för han är oftast sömning på morgonen. I spånet syntes det röda fläckar och anledningen var den där vita strumpan på bakbenet. Fattade först inte vad han hade gjort tills jag tittade på fönstret och såg att rutan var sönder. Han har alltså på nåt sätt lyckas sparka igenom gallret, 2 fönster och mosat spröjset. Många tankar hinner man få och det första jag hinner tänka är att veterinären tack och lov har jour & kommer gå att få tag i. 
 
Han reste sig upp & jag kunde ställa honom på gången för att kolla på det där bakbenet. Ingen temp tack och lov, lokaliserade 2 skärsår och en svullnad på skenbenet. Han stod snällt stilla medans jag fick tvätta av benet, det ena såret ville inte riktigt sluta blöda & jag ringde pappa så att han kunde hjälpa mig att försöka se så att det inte satt glas kvar. Vi kunde inte hitta något och han stödde helt normalt på benet och verkade inte vidare påverkad. Sakta andas man ut igen och inser vilken enorm tur i oturen man har ibland. Det kunde blivit en helt annan utgång än detta, än kanske man inte ska ta något förgivet men ändå. Ibland tror man nästan att det finns övernaturliga ting..
Han ser ju rätt oskyldig ut & har antagligen rullat fast,
det börjar han bli expert på vid det här laget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

SWB avel och vardagen på landet. En snutt av livet som 20 åring och företagare och en stor del av allt det andra som hör till hästar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela